36 YILLIK TECRÜBE İLE

HİZMETLERİMİZ
  • Home
  • Yola Terk İşlemleri ve Prosedür
Yola Terk İşlemleri ve Prosedür portakal 31 Ağustos 2022

Yola Terk İşlemleri ve Prosedür

1 –  Yola Terk İşlemi Nedir?

Yol İstikamet Planları, beldenin önemli yolları ile bu yolların iki yanı için hazırlanan ve gerekli görülen hallerde beldenin gelişme esasları, bölgelerin büyüklükleri ve yerleri göz önünde tutularak ana kararlar ile uygulamaya esas olacak, kadastro durumu işlenmiş planlardır. Çoğunlukla, inşaat yapımı için gerekli olan ruhsat alımı esnasında, ilgili Belediye tarafından, planın gerektirdiği kadar kısmının Yola / Yeşil Alana / Parka Terk işlemlerinin yapılması istenir. Bu durumda yola terk işlemlerini SHKMB tarafından yapılabilmektedir.

2 – Yola Terk İşlem Aşamaları Nelerdir?

Yola terk işlemleri 3 ayrı kurumun onayına tabi olmakla beraber her bir kurum bir öncekinin onayı ve üst yazısıyla kontrol ve işlem yapmaktadır.Bu kurumlar sırasıyla ilgili ilçe belediyesi, ilgili Kadastro Müdürlüğü ve ilgili Tapu Müdürlüğüdür.

3 – Yola Terk İşleminin Belediye Aşaması Nelerdir?

Yola Terk işlem dosyası SHKMB tarafından hazırlanıp kaşe ve imzalandıktan sonra ilgili ilçe belediyesi onayına sunulur. Kocaeli bölgesinde sadece İzmit Belediyesi başvurudan önce imar durumu istemektedir. Hazırlanan dosya encümen onayına sunulup encümen kararı alınıp, encümen imzaları atıldıktan sonra üst yazı ile ilgili Kadastro Müdürlüğü’ne gönderilir. Burada takibatı SHKMB yapmaktadır.

4 – Yola Terk İşleminin Kadastro Müdürlüğü Aşaması Nelerdir?

İlgili ilçe Belediyesinden onaylı, encümen kararlı ve üst yazılı alınan yola terk değişiklik dosyası ilgili Kadastro Müdürlüğüne girişi yapılır. Giriş esnasında Kadastro Müdürü tarafından Kontrol Mühendisi ve Kontrol teknikeri atanır. Kadastro kontrollük ve teknik evrak harcı yatırıldıktan sonra değişiklik dosyasının fen kaydı alınır. Gerekli saha ve büro kontrolleri Kontrol Mühendisi ve Kontrol Teknikerine yaptırıldıktan sonra dosyanın fen klasörüne ve paftasına işlemesi yapılır. Değişiklik doyası bu aşamalardan sonra üst yazı ile ilgili tapu müdürlüğüne gönderilir.

5 – Yola Terk İşleminin Tapu Müdürlüğü Aşaması Nelerdir?

Belediye ve Kadastro onaylı gelen değişiklik dosyasının işleme alınabilmesi için mal sahiplerinden en az birinin mesai saatlerinde 12:30’dan önce tapuya gelip başvuru yapması gerekmektedir. Mal sahiplerinden birinin başvurusuna istinaden ilgili Tapu Müdürlüğü yola terk işlemlerini Tapu Müdürlüğü’nde başlatır. Yola terkli yeni tapuyu hazırladığında bütün mal sahiplerini randevu saatinde imzasını alarak yeni tapuyu teslim eder.

6 – Yola Terk İşleminin Tescili Toplamda Ne kadar Sürmektedir?

Bahse konu bütün işlemler 3 hafta ila 1 ay arası sürmektedir. Yola terkli alnan yeni tapu ile ruhsata tabi inşaat projeleri başlatılabilmektedir.

Write a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *

two + 5 =